Vecka 4

Ber om ursäkt för ännu mer dålig bloggning från min sida. Har haft tid men har bara inte haft ork att skriva. Veckan har rullat på väldigt bra i stallet tycker jag! Utanför stallet också faktiskt. Har glömt att ge er en recension om hoppträmingen i söndags också så viker även in det i inlägget. Idag är det faktiskt hoppträning igen! Ska agentligen vara varannan men det blev lite ändringar. Det är bara bra.
 
Söndag - Hoppträning på schemat! Gajos var ganska pigg men inte lika springig som förra gångerna. Alla ponnysar var ganska lugna tycker jag, ändå pigga och alerta. Blev lite styrka och gymnastik med "fem femman" och studs. Väldigt roligt och det gick väldigt bra för alla. Bra stäming osv. En väldigt bra och lärorik träning helt enkelt!
 
Måndag - Joggade av lite träningsvärk. Hans kondis har faktiskt byggts upp väldigt snabbt så han var inte jätte trött ändå. Fick honom bra mjuk och lösgjord!
 
Tisdag - Vila för både mig och Gajos. Var inne i stan och träffade en kompis, man får passa på när man har tid!
 
Onsdag - Tog fram två sockerbitar + en bom, satte på medelinjen. Mycket galopparbete. Red i en åtta över skuttet med galoppbyte över. Han var väldigt lydig och testade ibland genom att fortätta åt samma håll, funkade också bra. Mjuk, lösgjord och nöjd Gajos när jag skrittade av!
 
Torsdag - Trimmade en stund på kvällen. Blev mycket övergångar, tempoväxklingar och galoppfattningar från skritt samt en del sidvärtes. Extremt bra arbetsvilja och en väldigt nöjd Gajos i boxen efter passet!
 
Fredag - Vila idag igen.
 
Lördag - Repeterade lite från onsdagen. Efter en stund flyttade jag skuttet till långsidan och hoppade lite över det. Jobbade ganska mycket i trav och inte så mycket volt utan fokuserade på att få honom mjuk och lösgjord på fyrkantspåret. Ännu ett bra pass!
 
Som ni kanske märker så har han blivit jätte fin att rida! Mycket mjukare och hittar en form mycket lättare än innan. Han har fått väldigt bra stuns i steget så i galoppen känns det nästan som att sitta på en studsboll. Arbetsviljan har ökat också, blir så mycket lättare att jobba med honom då. Blir att vi gör allt tillsammans istället för att jag vill en sak och Gajos en annan.
 
 

Kommentarer
Tuva Björnwall

Låter som en rolig vecka :)

Svar: Det var det! 👍
gajosochjag.blogg.se

2016-01-31 / 18:10:33
BLOGG: http://nouw.com/fattagaloppen




Kommentera här!

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: