Fattig på idéer

Har faktiskt inte haft några idéer på inlägg det senaste, därför jag har varit så oaktiv. Men men! Fram med datorn, på med musik och skriv det första du kommer på typ. Så känner jag just nu , så detta inlägget kommer att innehålla en del spontant haha.
 
Veckan som var och den som kommer har jag inte snackat så mycket om. Förra veckan rullade på väldigt bra. Var i stallet i bra tid, trimmade i ridhuset för det mesta, en vilodag eller två för Gajos. Tycker att det har gått jättebra! Igår red jag ut en liten stund, det första jag tänkte på var styrketräning. Red till ett litet fält täckt med ca 30-40 cm snö som han fick lyfta på benen ordentligt i. Red dock inte så lång tid där då han inte är i full kondition, så lite schysst kan man vara! Märktes verkligen på honom idag när jag red att han var ganska trött från igår. Han hade troligen lite träningsvärk.
 
Imorgon ska Gajos vila och även jag! Lärnarna är snälla och ger oss en studiedag. Siktar på att vara ganska produktiv men får se hur bra det går, kan faktiskt erkänna att jag är jäkligt lat haha. Brukar bli att jag hamnar framför datorn eller surfplattan och kollar på YouTube/Netflix hela dagen tills mamma/pappa kommer hem och ser att jag inte gjort ett piss rent ut sagt. Shame on me.
 
Onsdag och torsdag blir bra i stallet i alla fall. På onsdag rider troligen A som rider Gajos ibland. Egentligen är det meningen att hon ska vara fullt medryttare vid detta laget men har blivit så oregelbundet pga hans stillstående till och från under en period. Men nu så! Blir nog jogg för honom då. På torsdag ska lilla studsbollen få hoppa! På söndag börjar hoppträningen igen som är varannan söndagkväll. MÅSTE hoppa en gång innan dem, annars är han ett helvete på träningen. Då tycker Gajos att hinderna ska vara 130 och allt ska gå i 190 km/h och inte långsammare helst, vilket inte är så kul då jag inte tycker att jag får ut nått av träningarna när det blir så. Sen kommer fredag, lördag och söndag. Fredag blir lugnt, antingen jogg ett par minuter eller bara skritta en sväng i skogen. Lördag blir lite mer arbete för ponnyskrutten. Inte så lång stund då heller men betydligt mer arbete. Sist men inte minst hoppträning på söndag! Får hoppas att det gör någon nytta att hoppa på torsdag. Har i alla fall lärt mig att han verkligen inte ska vila dagen innan hahaha.
 
    - två favoriter från GHS 2015 -
 

Kommentarer

Kommentera här!

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: