Tisdag 23/2

Då var det min tur att bli sjuk! Har faktiskt hållt mig från att vara riktigt förkyld etc sedan jag var jättesjuk lite innan höstlovet. Har skitont i både halsen och i huvudet, ont i kroppen också. Tur att jag kände av detta efter P&J'en i söndags i alla fall. Vaknade med ont i halsen igår men tänkte inte mer på det utan drog till skolan, dock fick jag ont i huvudet i slutet av dagen så bestämde mig för att inte rida. Blev lite sämre igår kväll så blev att jag är hemma idag och troligen imorgon också.
 
I söndags var jag ju på JFK, andra gången jag "tävlade" med Gajos! Kunde inte gått bättre. Var på plats vid halv 9 och fixade anmälning och gick banan samtidigt. Gjorde iordning Gajos så var vid framridningen ca kvart över. Gick jättebra där, han reagerade inte så mycket på dem andra utan koncentrerade sig väldigt bra på sitt eget! Sen ner till framhoppning som också gick väldigt bra. Tog ett par skutt och sedan var det dags att gå in i det stora ridhuset för att vänta på min tur. 70 var som ingenting för Gajos, kunde lika väl ha tagit 80-90 istället men osmart som man är ibland hahah. Hoppade bra genom hela banan och lyssnade lika bra. Blev stundtals gånger stark dock men drog aldrig etc. 
 
När jag hoppat första rundan så pausade jag lite, åt lite och sånt. Okey vi spolar fram lite. Efter en lång väntan genom hela 80 + 15 minuters paus så var det dags igen. In en snabbis på framhoppningen och sen in på banan igen. 90 gick lite bättre, dock kom han antingen för långt ifrån så han hoppade för stort eller lite för nära hahaha. Han blev inte stark och hade ett bra tempo hela banan, lyssnade exemplariskt bra. Väldigt nöjd ryttare och ponny efter! 
  

Kommentarer

Kommentera här!

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: