Tisdag 16/2

Hoppträningen 31/1 - Gajos skötte sig exemplariskt bra. Det var nog våran bästa hoppträning än så länge! Han var väldigt pigg men lyssnade på allt jag bad honom om. Hela veckan (vecka 5) efter det blev det väldigt lugnt då jag hade stressat väldigt mycket vilket resulterade i en vecka liggandes hemma med förjävlig magkatärr. Helgen rullade på bra, träffade favoritern som sov över. Vecka 6 rullade på bra. Var fokuserad i skolan så veckan gick fort, bra varierad träningsvecka för Gajos också! Tränade för A på torsdagen. Lärde mig väldigt mycket och Gajos skötte sig bra som förväntat. Grymt bra träning för grymt bra tränare. Fredagen blev bara lite repetion och i lördags vilade han. Men då klippte vi honom äntligen! Faktiskt bara andra gången jag höll i en klippmaskin och första gången räknades faktiskt inte. Det gick och blev välidgt bra så är stolt över mig själv att jag lyckades så pass bra.
 
Hoppträningen i söndags var ju lite sådär eftersom han vilade i lördags och blev av med en del päls hahaha. Redan när vi kom in i ridhuset och han såg hinderna blev han övertaggad. Den gemensamma uppvärmingen gick bra i början, bara övertaggad och studsade lite ibland. När vi hade rullat lite i galopp och skulle börja med en övning gick det också bra i början men efter ett tag blev han mer galoppör än ponny. Vi skulle rida runt två hinder på en linje på ena långsidan så vi red bara på kvartslinjen, vi var tvugna att svänga väldigt snävt och det är såklart jobbigt för dem. Gajos visade det ganska väl då han kickade i svängarna hahah. Ett väldigt högt luftsprång blev det också, var faktiskt nära att jag flög av men jag höll mig kvar! Igår red min kompis F vilket gick extremt bra. Gajos gick väldigt fint med henne och hon red honom väldigt bra. Och idag ska han bara promeneras. 
 
Förlåt för att det blir så långa inlägg hela tiden hehe. Måste blogga lite oftare, då blir inläggen betydligt kortare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här!

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: