Tävling 9/4

I lördags var jag som sagt på tävling i Bratteborg. Min och Gajos första riktiga tävling! Har varit iväg på pay n' jump två gånger innan, men har hoppat Gajos så pass mycket och känner honom så bra så kände att vi var redo för en lokal nu. Debuterade i en LC bed A. Vill inte börja med två faser direkt eftersom jag inte är så tävlingsvan. Men om ett par gånger så kommer jag börja tävla i klasser med två faser.
 
När vi kom fram till stallet körde pappa fram transporten direkt. Så när jag skulle ta in Gajos för att gör iordning honom visste han direkt vart vi skulle när han såg transporten, otålig i stallgången och sprang nästan på transporten när vi lastade. Väl framme på tävlingsplatsen fick vi en plats där det var lugnt, inte så många transporter och lastbilar vilket resulterade i en lugn och lydig Gajos. Fin och lydig på både framridning och framhoppning. Blev lite övertaggad på framhoppningen så blev mest väldigt stora språng haha men aja, han var ändå väldigt lydig.
 
Sen in på banan, kände inte efter riktigt i början så kunde gått snabbare i 1an-4an men efter 5an till 6an så taggade han lite mer och alla språng blev perfekta. Kan notera att jag inte fick tillfälle att gå banan så han kom liite för nära på 1an, 3an och 4an men det syntes och kändes knappt. Blev i alla fall felfria och hade snabbaste tiden så är väldigt, väldigt nöjd! Mycket klapp på Gajos efter och travade av lite i ridhuset.
 

Kommentarer

Kommentera här!

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: