Man måste ha motgångar också!

Hejsan! Försöker komma igång ordentligt men ganska svårt just nu då Gajos är halt för tillfället, så har ingen lust att ta med kameran eller nått. Troligen har han fått en stukning så är inget allvarligt vad vi vet än så länge! Väldigt synd då han för ca 2 veckor sedan fick hältan och då fick han stå drygt en vecka.
 
I onsdags var hoven inte varm längre och han  gick rent. Så i torsdags skrittade jag honom i ridhuset ca 30 min och i fredags skrittade jag ut en sväng. I lördags åkte mamma och pappa dit för att jag va iväg med en kompis. Då blev han promenerad utan problem, gick rent och hoven var sval. I söndags var det dock annat! Hade precis tagit in honom från hagen för att göra iordning honom och rida, men då var hoven varm igen så bestämde mig för att låta honom vila. Mamma ringde veterinären i måndags för att rådfråga och då blev vi rekommenderade att han skulle stå drygt en vecka till.
 
Detta va ju inte direkt det jag behövde just nu haha. Hade precis fått honom bra musklad och i bra kondition igen efter en sträckning för ca 1,5 månad sedan, innan detta hände. Planerade att börja tävla när tävlingssäsongen börjar igen till våren men det får förmodligen skjutas fram lite. Men men, that's life! Man måste ha både fram-och motgångar för att livet ska fungera och för att man ska kunna få mer erfarenhet av olika situationer!
 

Kommentarer

Kommentera här!

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: